Warning: An unexpected file (litespeed.php) was found, possible malware! File: /home/asiaedu/public_html/wp-content/plugins/beaver-builder-lite-version/extensions/fl-builder-cache-helper/plugins/litespeed.php in /home/asiaedu/public_html/wp-content/plugins/beaver-builder-lite-version/extensions/fl-builder-cache-helper/classes/class-fl-builder-cache-helper.php on line 175
حقوق و علوم سیاسی

فاکولته حقوق و علوم سیاسی

  • معرفی فاکولته حقوق و علوم سیاسی

رشته حقوق و علوم سیاسی یکی از محبوب ترین رشته های آکادمیک و دانشگاهی است که دامنه گرایش های مطالعاتی آن گسترده و شامل تمام روابط اجتماعی زندگی روزمره انسان ها می شود.

فاکولته حقوق و علوم سیاسی مؤسسه تحصیلات عالی آسیا همزمان با تاسیس این مؤسسه در پایان سال 1389 در چوکات این نهاد تحصیلی و در چارچوب دو دیپارتمنت اداری – دیپلماسی و قضائی – حارنوالی ایجاد شد. این فاکولته در اولین دور کانکور ورودی که به تاریخ 26 حمل  1390برگزار شد فعالیت و رسالت آموزشی خود را شروع نمود. اولین پلان استراتژیک فاکولته حقوق و علوم سیاسی در سال 1390هـ ش با ایجاد این فاکولته و با در نظر داشت شرایط جامعه، قوانین، مقررات و لوایح وزارت تحصیلات عالی و پلان استراتژیک مؤسسه تهیه و ترتیب گردید.

  • دیدگاه

ارتقاء جایگاه فاکولته حقوق و علوم سیاسی به عنوان یکی از فاکولته­های برتر در میان فاکولته های حقوق و علوم سیاسی پوهنتون­ها و موسسات تحصیلات عالی در سطح کشور تا سال 1402 هـ ش.

  • ماموریت

فاکولته حقوق و علوم سیاسی مؤسسه تحصیلات عالی آسیا با در نظرداشت مأموریت عمومی مؤسسه تحصیلات عالی آسیا در پی گسترش مرزهای دانش و کاربردی ساختن علم حقوق و تخصصی ساختن دانش سیاسی می­باشد و با معتقد به به کارگیری دانش­­ نوین با رویکردی علمی – کارآفرینی و پرورش متخصصین متعهد و توانمند، در عرصه­های حقوقی و سیاسی می باشد.

بر این اساس و با پیروی از دورنمای درنظر گرفته شده برای فاکولته حقوق و علوم سیاسی اهم ماموریت­های این فاکولته به شرح زیر می باشد:

  1. ایجاد زمینه معیاری آموزش دانش حقوق و سیاست
  2. تلفیق دانش نظری و دانش عملی با هدف کاربردی ساختن علم
  3. آموزش و کارآفرینی نیروی متخصص برای جذب آسان در بازار کار
  4. تولید نظریه­های علمی سیاسی و حقوقی به منظور تامین نیازهای فکری و علمی جامعه
  5. ارتقاء علمی و آکادمیک در راستای توسعه سیاسی، اجتماعی و حاکمیت قانون
  6. نهادینه سازی فرهنگ کار گروهی و همدیگر پذیری در ساحه آموزشی و شغلی.

 اهداف

هدف فاکولته حقوق و علوم سياسي تحقيق در مسائل حقوقی، اقتصادی و اجتماعی جامعه و اجرای طرحهای تحقیقاتی لازم در راستاي کمک به ترویج دانش و تكنالوژي و ارتقاء سطح آگاهی جامعه بوده واز طريق ايجاد ارتباط با ساير مجامع علمي و فرهنگي وبا استفاده از آخرین پیشرفتها و دانشهای تخصصی در رشته‌های مختلفه ، بستر مناسب را براي رسيدن به آرمان هاي پيش بيني شده ملي مساعد ميسازد. از طرفي، نشر اطلاعات حقوقی و ارتقای دانش حقوق و توسعه فرهنگ قانونمداری در جامعه و افزایش مطالبات مردمی در گسترش عدالت است که زمینه موفقیت نظام حقوقی کشور را فراهم می کند كه اين خود از جمله انگيزه هاي تأسيس اين فاکولته بوده است. 

پاره ای از اهداف اعم از بلند مدت وکوتاه مدت فاکولته حقوق و علوم سیاسی آسیا به شرح زیر است:

الف) اهداف بلند مدت

  1. دایر کردن پروگرام های ماستری در رشته های اداری دیپلوماسی و قضایی خارنوالی.
  2. ایجاد زمینه های تحصیلات در مقطع دوکتورا.
  3. تربيه نيروي کار متخصص در رشته حقوق و علوم سياسي با توجه به نيازهاي انکشافي جامعه.
  4. ايجاد رشته روابط بین الملل و حرکت در راستاي تخصصي تر ساختن رشته هاي تحصيلي.

 

ب) اهداف کوتاه مدت

  1. پرورش وانکشاف استعداد های فکری ومهارت های عملی وعلمی محصلان از طریق تدویر کنفرانس ها،سمینارها و ورکشاپ ها.
  2. تربیه نسل جوان با روحیه سخت کوشی ،استقامت در مقابل مشکلات ،پیگیری در فراگیری علوم وفنون ،وفاداری به وطن ،تعهد در برابر مردم وبیزاری از هر گونه مفاسد اخلاقی واجتما عی از طریق اشاعه آنها توسط استادان وتدویر کنفرانس ها،سمینار ها و ورکشاپ ها در این زمینه.
  3. فعال نمودن کلینیک حقوقی برای آشنایی هر چه بیشتر محصلین رشته حارنوالی قضایی پیرامون موضوعات عملی.
  4. ایجاد کتابخانه تخصصی برای محصلین حقوق.
  5. پاسخ دهي به نيازهاي آموزشي نسل جوان کشور و خواسته هاي ايشان از طريق انکشاف توانايي هاي علمي و مسلکي آنان؛
  6. کوشش در راستای توسعه حکومت داری سالم در کشور.
  7. بهبود کيفيت درسي مطابق با معيارهاي بين المللي از طريق اصلاح و تجديد نصاب درسي.
  8. کوشش در راستاي تحکيم حاکميت قانون در کشور.

 

  • ساختار تشکیلاتی

  •  

 

فاکولته حقوق و علوم سیاسی از ساختار تشکیلاتی زیر بهره میبرد:

 

 

دیپارتمنت اداری – دیپلماسی

  • معرفی دیپارتمنت اداری – دیپلماسی

دیپارتمنت اداری – دیپلماسی فاکولته حقوق و علوم سیاسی مؤسسه تحصیلات عالی آسیا همزمان با تاسیس این مؤسسه در پایان سال 1389 و در چوکات فاکولته حقوق و علوم سیاسی و در کنار دیپارتمنت قضائی – حارنوالی ایجاد و شروع به فعالیت نمود. دیپارتمنت اداری – دیپلماسی در چارچوب فاکولته حقوق و علوم سیاسی و با توجه به مرام طرح شده موسسه تحصیلات عالی خصوصی آسیا در پلان استراتژیک این مؤسسه، از بدو ایجاد تا امروز همیشه در تلاش بوده تا مولد نیروی کار متخصص در حوزه دانش سیاسی برای این مرز و بوم باشد.

اولین پلان استراتژیک دیپارتمنت اداری – دیپلماسی فاکولته حقوق و علوم سیاسی در سال 1390هـ ش با ایجاد این دیپارتمنت و با در نظر داشت شرایط جامعه، لوایح وزارت تحصیلات عالی، پلان استراتژیک مؤسسه و پلان استراتژیک فاکولته تهیه و ترتیب گردید.

  • دیدگاه

دیپارتمنت اداری – دیپلماسی یکی از دیپارتمنت های فاکولته حقوق و علوم سیاسی می باشد که در مسیر آموزش، تولید و ترویج علم، گسترش مرز های دانش در کشور و در تعاملی پویا و سازنده با سایر دیپارتمنت های این فاکولته درعرضه خدمات آموزشی برای قشر جوان  در حال فعالیت میباشد.

دیدگاه دیپارتمنت ایجاد محیطی تحصیلی با کیفیت ، غیر سیاسی، عاری از هر نوع تعصب و برابر با معیار های علمی جهانی و معیار های اکادمیک بوده که مجهز به تکنالوژی نوین و عصری می باشد این دیپارتمنت سعی دارد تمامی تلاش خود برای ساختن محیطی کاملا علمی به کار ببرد.

  • ماُموریت

دیپارتمنت اداری – دیپلماسی در ساحه مربوطه به فعالیت خود در تولید و ترویج علم و پاسخگویی به نیاز های جامعه افغانی متعهد میباشد. ماموریت این دیپارتمنت  ارایه خدمات آموزشی، تحقیقی، مشاوره به جامعه علمی، متقاضیان آموزش عالی تشکیل میدهد. فراهم نمودن زمینه آموزش حقوقی و سیاسی معیاری براي تمام کساني که واجد شرايط علمي و اکادميک باشند و ايجاد ظرفیت های علمی کاربردی برای کسانیکه از این نهاد تحصیلی فارغ التحصیل میشوند. ایجاد ظرفیت های ارائۀ در جهت تولید دانش، تدريس معیاری، انجام برنامه های تحقيق و ارئه خدمات با کيفيت که توان پاسخ گویی به نیاز های جامعه را داشته باشد و در توسعه سیاسی، انکشاف اقتصادي، انکشاف اجتماعي، حاکمیت قانون، وحدت ملي، و ثبات در افغانستان سهمگيري نمايند. ماموریت دیپارتمنت اداری – دیپلماسی در ساختن نسلی متخصص و متعهد تجلی می یابد که پرچمدار و زمامدار سازندگی و ترقی کشور خواهند بود. بدون شک ماموریت تعریف شده، نیاز مند تلاش در دو بُعد مختلف می باشد. اولا در بعد تئوریکی یا نظری باید با تدریس متدودیک و استندرد، استفاده از منابع اپدیت و معتبر و استفاده و انتقال تجارب موفق بین المللی اسباب پرورش فکری چنین نسلی را فراهم آورد. ثانیا باید با استفاده از برنامه های عملی، بازدید ساحوی و غیره اسباب بکار بستن دانش نظری بدست آمده، مهیا گردید تا دانش حرفه ای شکل گیرد.

  • اهداف

هدف دیپارتمنت اداری – دیپلماسی فاکولته حقوق و علوم سياسي تحقيق در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه و اجرای طرحهای تحقیقاتی لازم در راستاي کمک به ترویج دانش و تكنالوژي و ارتقاء سطح آگاهی جامعه بوده واز طريق ايجاد ارتباط با ساير مجامع علمي و فرهنگي وبا استفاده از آخرین پیشرفتها و دانشهای تخصصی در رشته‌های مختلفه ، بستر مناسب را براي رسيدن به آرمان هاي پيش بيني شده ملي مساعد ميسازد.

پاره ای از اهداف اعم از بلند مدت وکوتاه مدت دیپارتمنت اداری – دیپلماسی وهنحی حقوق و علوم سیاسی آسیا به شرح زیر است:

اهداف دراز مدت

  • دایر کردن پروگرام های ماستری در رشته علوم سیاسی.
  • ایجاد زمینه های تحصیلات استادان در مقطع دوکتورا ددر رمطابقت با نیازهای دیپارتمنت.
  • تربيه نيروي کار متخصص در رشته حقوق و علوم سياسي با توجه به نيازهاي انکشافي جامعه.
  • ايجاد رشته روابط بین الملل و حرکت در راستاي تخصصي تر ساختن رشته هاي تحصيلي.
  • ایجاد مرکزتحقیقات حقوقی درسال 1402
  • اشتراک استادان در برنامه ملی و بین المللی در سطح جهانی از طریق پوهنتون
  • تدویرکنفرانس های علمی ملی و بین المللی و فراهم نمودن زمنیه مشارکت اساتید و محصلان درکنفرانس های علمی در سایر کشورها.
  • اهداف کوتاه مدت

  • پرورش وانکشاف استعداد های فکری ومهارت های عملی وعلمی محصلان از طریق تدویر کنفرانس ها، سمینارها و ورکشاپ ها.
  • تربیه نسل جوان با روحیه سخت کوشی ،استقامت در مقابل مشکلات ،پیگیری در فراگیری علوم وفنون ،وفاداری به وطن ،تعهد در برابر مردم وبیزاری از هر گونه مفاسد اخلاقی واجتما عی از طریق اشاعه آنها توسط استادان وتدویر کنفرانس ها،سمینار ها و ورکشاپ ها در این زمینه.
  • بها دادن به مضمون شبیه سازی سیاسی به منظور آشنایی هر چه بیشتر محصلین رشته اداری – دیپلماسی پیرامون موضوعات عملی.
  • ایجاد کتابخانه تخصصی برای محصلین علوم سیاسی.
  • پاسخ دهي به نيازهاي آموزشي نسل جوان کشور و خواسته هاي ايشان از طريق انکشاف توانايي هاي علمي و مسلکي آنان؛
  • کوشش در راستای توسعه حکومت داری سالم در کشور.
  • بهبود کيفيت درسي مطابق با معيارهاي بين المللي از طريق اصلاح و تجديد نصاب درسي.
  • افزایش دسترسی به عدالت از  از طریق طرح یک سیستم آموزش عالی حقوقی –سیاسی کاربردی با کیفیت عالی . با در نظر داشت قوانین نافذه کشور، نیاز های جامه و معیار های جهانی.
  • مشارکت در سیستم اعتبار دهی و تأمین کیفیت در راستای  حصول اطمینان از کیفیت تحصیلی -تحقیقی و مفیدیت برنامه های مربوطه؛
  • فراهم آوری زمینه های تحقیقات علمی- سیاسی جهت پیشرفت دانش و کاربردی ساختن مباحث سیاسی؛
  • اجرای لایحه و سیستم کریدت که در جهت اعتبار دهی و ارتقأ سطح علمی فاکولته بسیار مهم است؛
  • ایجاد نهادها در زمینه کاربردی ساختن و مدرنیزه کردن علم اداره و سیاست در جامعه که در نتیجه شاهد بومی شدن آن در جامعه باشیم؛
  • ایجاد یک فضای اکادمیک که در آن بحث و تبادل نظر، پرسش نقادانه و انتقاد سازنده ملاک های  شایع و پذیرفته شده باشند؛
  • تربیه کادر مسلکی در حوزه روابط بین الملل؛
  • تلاش در جهت کاربردی ساختن اصول و پرنسیب ای علمی در عرصه روابط بین الملل؛

 

  • ساختار تشکیلاتی دیپارتمنت اداری – دیپلماسی
  • آمر دیپارتمنت اداری – دیپلماسی
  • کدر علمی فاکولته متشکل از استادان دائم و مؤقت

 دیپارتمنت قضایی حارنوالی

  • معرفی دیپارتمنت قضایی حارنوالی

دیپارتمنت قضائی – حارنوالی فاکولته حقوق و علوم سیاسی مؤسسه تحصیلات عالی آسیا همزمان با تاسیس این مؤسسه در پایان سال 1389 و در چوکات فاکولته حقوق و علوم سیاسی و در کنار دیپارتمنت اداری – دیپلماسی ایجاد و شروع به فعالیت نمود. دیپارتمنت قضایی – حارنوالی در چارچوب فاکولته حقوق و علوم سیاسی و با توجه به مرام و پلان استراتژیک  این فاکولته و در مطابقت با اصول کلی مورد پذیرش موسسه تحصیلات عالی خصوصی آسیا، از آغاز تا امروز بصورت مستمر و همه جانبه در پی این بوده تا مؤلد نیروی کار متخصص در حوزه دانش حقوقی برای این مرز و بوم باشد.

اولین پلان استراتژیک دیپارتمنت قضائی – حارنوالی فاکولته حقوق و علوم سیاسی در سال 1390هـ ش با ایجاد این دیپارتمنت و با در نظر داشت شرایط جامعه، لوایح وزارت تحصیلات عالی، پلان استراتژیک مؤسسه و پلان استراتژیک فاکولته تهیه و ترتیب گردید.

اساسی ترین دیدگاه دیپارتمنت قضایی حارنوالی تربیه کادر های مسلکی و حرفه ای در عرصه های قضایی، عدلی، جرم یابی و وکالت دفاع در کشور می باشد. بعلاوه دیپارتمنت قضایی خارنوالی در مسیر تولید دانش از طریق کادر علمی و با درایت در عرصه قواعد حقوقی برای خدمت به جامعه نیازمند افغانستان در جهت ایجاد مرحله مقاطع ماستری و دکترا و کاربردی ساختن علم حقوق از طریق ایجاد کلینیک های حقوقی و مراکز آموزش های حقوقی و بومی ساختن علم حقوق متناسب با شرایط جامعه افغانستانی از جمله دیدگاه های اساسی دیپارتمنت قضائی – حارنوالی تلقی میگردد که در زمینه تدابیر لازمه را اتخاذ نموده است.

  • ماموریت دیپارتمنت قضایی – حارنوالی

ماموریت دیپارتمنت قضایی – حارنوالی تربیت نسلی متخصص و متعهد است که وظیفه ترقی و پیشرفت کشور در عرصه های حقوقی را عهده دار شوند. لازمه تحقق این ماموریت تلاش در دو عرصه می باشد. اولا از بعد تئوریکی یا نظری باید با تدریس روشمند و استندرد، استفاده از منابع اپدیت و معتبر و استفاده و انتقال تجارب موفق بین المللی اسباب پرورش فکری چنین نسلی را فراهم آورد. ثانیا باید با استفاده از برنامه های عملی، بازدید ساحوی و غیره اسباب بکار بستن دانش نظری بدست آمده، مهیا گردید تا دانش حرفه ای شکل گیرد. همچنین این دیپارتمنت در پی فراهم نمودن زمینه آموزش حقوقی معیاری و دانش قضایی براي تمام کساني که واجد شرايط علمي و اکادميک باشند و ايجاد ظرفیت های علمی کاربردی برای کسانیکه از این نهاد تحصیلی فارغ التحصیل میشوند. ایجاد ظرفیت های ارائۀ در جهت تولید دانش، تدريس معیاری، انجام برنامه های تحقيق و ارئه خدمات با کيفيت که توان پاسخ گویی به نیاز های جامعه را داشته باشد و در توسعه سیاسی، انکشاف اقتصادي، انکشاف اجتماعي، حاکمیت قانون، وحدت ملي، و ثبات در افغانستان سهمگيري نمايند.

  • اهداف

هدف دیپارتمنت قضایی – حارنوالی فاکولته حقوق و علوم سياسي تحقيق در مسائل حقوقی، اقتصادی و اجتماعی جامعه و اجرای طرحهای تحقیقاتی لازم در راستاي کمک به ترویج دانش و تكنالوژي و ارتقاء سطح آگاهی جامعه بوده واز طريق ايجاد ارتباط با ساير مجامع علمي و فرهنگي وبا استفاده از آخرین پیشرفتها و دانشهای تخصصی در رشته‌های مختلفه ، بستر مناسب را براي رسيدن به آرمان هاي پيش بيني شده ملي مساعد ميسازد. از طرفي، نشر اطلاعات حقوقی و ارتقای دانش حقوق و توسعه فرهنگ قانونمداری در جامعه و افزایش مطالبات مردمی در گسترش عدالت است که زمینه موفقیت نظام حقوقی کشور را فراهم می کند كه اين خود از جمله انگيزه هاي تأسيس اين فاکولته بوده است. 

پاره ای از اهداف اعم از بلند مدت وکوتاه مدت دیپارتمنت قضایی – حارنوالی وهنحی حقوق و علوم سیاسی آسیا به شرح زیر است:

  اهداف دراز مدت

  • یکجا ساختن برنامه های کلینیک حقوقی وسایربرنامه های عملی به کریکلم درسی
  • ایجاد مرکزتحقیقات حقوقی درسال 2019
  • اعزام اساتيد به بورس هاي تحصيلي (ماستری ودکتورا) حسب تقسیم اوقات و نیاز دیپارتمنت.
  • ایجاد میکانیزم های مبنی برای عملی ساختن قواعد حقوقی در جامعه افغانستانی
  • ایجاد تدابیر لازم در جهت تحقق عدالت غیر رسمی متناسب با قانون
  • تحکیم روابط و توسعه کنفرانس ها در سطح منطقه و جهان از طریق ریاست فاکولته و پوهنتون
  • اشتراک استادان در برنامه ملی و بین المللی در سطح جهانی از طریق پوهنتون
  • تدویرکنفرانس های علمی ملی و بین المللی و فراهم نمودن زمنیه مشارکت اساتید و محصلان درکنفرانس های علمی در سایر کشورها.

  اهداف کوتاه مدت

  • آموزش و تربیه قانونگذاران خبره و مسلکی.
  • تربیه افراد متخصص و متعهد در عرصه قضأ، جهت داوری و قضاوت منصفانه.
  • آموزش مسلکی و حرفه ای در بخش های څارنوالی.
  • تربیه وکلای مدافع جهت حل مشکلات حقوقی و مدنی شهروندان.
  • آموزش مشاورین حقوقی برای نهاد های دولتی و کمپنی های تجارتی خصوصی.
  • تربیه کادر های حرفه ای در عرصه جرم یابی.
  • آموزش و تربیه افراد متخصص سیاسی و حقوقی جهت آگهی، و فعالیت های حقوقی، مدنی و سیاسی در کشور.
  • اموزش افراد جهت رسیدن به یک جامعه که راه ورسم قانویت حاکمیت پیدا نموده وبتوانیم ازاین طریق از ناملایمات وهنجار های که از اثر عدم اگاهی ها به وجود می اید کاهش یابد.
  • تربیه افراد در اجتماع جهت کاهش میزان جرم پذیری زیرا از یک جهت قوانین وضع میگردد واز طرف دیگر سطح اگاهی ها بلند رفته باعث کاهش جرایم میگردد.
  • ساختار تشکیلاتی دیپارتمنت قضایی حارنوالی

:  دیپارتمنت اداری دیپلماسی فاکولته حقوق و علوم سیاسی از ساختار تشکیلاتی زیر بهره میبرد:

  • آمر دیپارتمنت قضایی – حارنوالی
  • کدر علمی فاکولته متشکل از استادان دائم و مؤقت

  کلینیک حقوقی آسیا

  • معرفی کلینیک حقوقی آسیا

پوهنحی­ حقوق و علوم سیاسی مؤسسه تحصیلات عالی آسیا به عنوان اولین نهاد تحصیلات عالی خصوصی در ولایت هرات با در نظر داشت فقره 7 ماده 4 مقرره مساعدت های حقوقی افغانستان اقدام به اخذ جواز و ایجاد کلینیک حقوقی در سال 1394 نمود.

کلینیک حقوقی آسیا نهادی علمی آکادمیک است که در فضایی از دانش، تجربه، تعهد و عدالت محوری فعالیت می­کند. این نهاد از یک سو تلاش می­کند به محرومین و آسیب­ دیدگان اجتماعی خدمات حقوقی رایگان ارائه دهد و آگاهی مردم را در مورد حقوق شهروندی و قوانین ارتقا بخشد و از سوی دیگر می ­کوشد تا دانش و تجربه محصلان را افزایش دهد، مهارت های حقوقی را به آنها بیاموزد. تمرکز اصلی فعالیت­های کلینیک حقوقی آسیا روی تدویر سیمنارها و کارگاه­های آموزشی، کار عملی روی قضایای حقوقی، تدویر برنامه­های آگاهی دهی حقوقی برای اقشار مختلف جامعه در همآهنگی با نهادهای داخلی ذیربط حقوقی و قضایی .

فعالیت­های صورت گرفته در کلینیک حقوقی آسیا مختصراّ به شرح زیر می­باشد.

الف) فعالیت های آموزشی

  • آموزش مهارتهای وکالت دفاع و دادخواهی برای محصلین
  • آموزش روند رسیدگی به قضایای جزایی، مدنی، تجارتی و قضایای مربوط به اطفال در ارگانهای عدلی و قضایی
  • تحلیل و تشریح قوانین نافذه کشور
  • برگزاری رقابت های محکمه تمثیلی در سطح موسسه
  • اشتراک در رقابت های محکمه تمثیلی در سطح ولایت و کشور
  • بازدید از ارگانهای عدلی و قضایی

ب) فعالیت های مربوط به مساعدت حقوقی

  • پیشبرد قضایای رایگان جزایی و فامیلی برای متهمین و افراد بی بضاعت
  • ارائه مشوره های حقوقی رایگان برای افراد بی بضاعت
  • ارائه برنامه های آگاهی حقوقی برای عموم افراد جامعه
  • ماموریت

مطابق ماده اول و چهارم اساسنامه این کلینیک ماموریت کلینیک حقوقی آسیا کسب و ارتقاء مهارت­های مسلکی و حقوقی محصلان وارائه مساعدت­های حقوقی تحت نظر مساعد حقوقی؛ وآگاهی­دهی حقوقی برای اقشار مختلف جامعه است. همچنین تمرکز اصلی فعالیت­های کلینیک حقوقی روی تدویر سیمنارها و کارگاه­های آموزشی، کار عملی روی قضایای حقوقی، تدویر برنامه­های آگاهی­دهی حقوقی برای اقشار مختلف جامعه در همآهنگی با نهادهای داخلی ذیربط حقوقی و قضایی می­باشد.

  • اهداف

هدف از ایجاد کلینیک حقوقی آسیا مطابق ماده 5 اساسنامه این کلینیک:

  • اجرای برنامه های عملی و تیوریک حقوقی در مطابقت با برنامه درسی رشته حقوق و علوم سیاسی برای محصلان جهت بالا بردن مهارت های مسلکی آنها،
  • آماده سازی محصلان صنوف سوم وچهارم رشته قضایی پوهنحی حقوق با مهارت های وکالت دفاع در بخش­های مدنی و جزایی
  • فراهم نمودن زمینه برای ارائه مساعدت های حقوقی،برای محصلان این موسسه.
  • ایجاد پل ارتباطی بین نهاد های عدلی و قضایی با موسسات تحصیلی حقوق
  • تلاش در جهت ترویج حاکمیت قانون است.
  • تشکیلات کلینیک حقوقی قرار ذیل است:
  • مجمع عمومی
  • هیات رهبری
  • اعضای مسلکی (ترینران و وکلای مدافع)
  • بورد مشورتی